Sosyal Medya Yönetimi

Sosyal Medya Nedir?

Sosyal medya, iletişim, etkileşim, içerik paylaşımı ve işbirliğine odaklanan web siteleri ve uygulamalar için kullanılan toplu bir terimdir. Forumlar, bloglar, sosyal ağlar, sosyal imleme, sosyal küratörlük ve wiki’ler farklı sosyal medya türleri arasındadır.

 

Sosyal Medya

Çoğu kişi arkadaşlarıyla, ailesiyle iletişimde ve etkileşimde bulunmak için kullanırken, diğerleri bunu farklı topluluklarla iletişim kurmak için kullanır. Birçok işletme, ürünlerini pazarlamanın ve tanıtmanın bir yolu olarak sosyal medyayı kullanmaktadır. Ayrıca, işletmeden tüketiciye (B2C) web siteleri, kullanıcılar için yorum alanları gibi sosyal bileşenler içerir. Bahsetme sayısının ve marka algısının izlenmesine yardımcı olmak için başka araçlar oluşturulmuştur. Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn gibi bazı şirketler, mobil uygulamalara erişim sayesinde sosyal medyaya ulaşım, daha büyük ve daha erişilebilir hale geldi.

Sosyal medyanın iş dünyasındaki önemi.

Sosyal Medya Yönetimi, iş dünyasında, ürünleri pazarlamak, markaları tanıtmak, mevcut müşterilerle bağlantı kurmak ve yeni işleri teşvik etmek için kullanılır. Müşteri geri bildirimi açısından; bir şirkete ve diğer herkese, bu deneyimler iyi ya da kötü olsun, o şirketle olan deneyimlerini anlatmayı kolaylaştırır. İşletme ayrıca hem olumlu hem de olumsuz geri bildirimlere çok hızlı yanıt verebilir, müşteri sorunlarına katılabilir ve müşteri güvenini koruyabilir, yeniden kazanabilir veya yeniden inşa edebilir.

Sosyal Medyanın İş Dünyasındaki Önemi

Sosyal medya da sıklıkla kitle kaynak kullanımı için kullanılır. Müşteriler, gelecekteki ürünler için fikirler veya mevcut ürünler için iyileştirmeler sunmak için sosyal ağ sitelerini ya da uygulamalarını kullanabilir. BT projelerinde, kitle kaynak kullanımı genellikle iç ve dış sağlayıcıların bir karışımından gelen iş ve BT hizmetlerini, bazen müşterilerden ve/veya genel halktan gelen girdilerle harmanlamayı içerir.

Sosyal medyanın diğer B2B uygulamaları şunları içerir:

  • Sosyal medya analizi.
  • Bloglardan ve web sitelerinden veri toplama.
  • İşi ile ilgili kararlar vermek için bu verileri analiz etme.
  • Sosyal medyanın analitiğinin en yaygın kullanımı.
  • Pazarlama ve müşteri hizmetleri faaliyetlerini desteklemek için müşteri duyarlılığını araştırmak.

Sosyal Medyanın İşletmeler Açısından Zorlukları

Sosyal medyanın pazar alanı, markalar için gerçekten zorlu bir mecra haline geldi. Kullanıcılar her zamankinden daha alakalı olmasına rağmen, organik erişim sadece düşmekle kalmıyor, aynı zamanda da kalitesizleşiyor. Bu, yerel içeriğe ücretli reklamlardan daha fazla öncelik veren markaların hedef kitlelerine ulaşmasını zorlaştırıyor. Sosyal platformların hedef kitlenize organik olarak ulaşmanızı zorlaştırmasına rağmen, insanlar hala çok büyük miktarda markalı içerikle boğuşuyor.

Sosyal medyada çok fazla gereksiz bilgi mevcut. Sahip olduğunuz erişimden yararlanmanın tek yolu, gerçekten bir etki yaratan sosyal medya içeriği oluşturmaktır. Biz bunu sağlıyoruz. Sosyal medya yönetimi ile ilgili ihtiyaçlarınız için bize ulaşabilirsiniz.